Krzysztof Hołowczyc został laureatem konkursu „Gwiazdy Dobroczynności 2010”. Podczas uroczystej Gali zorganizowanej 23 stycznia w warszawskim Teatrze Kamienica, odebrał statuetkę i honorowy tytuł „Gwiazda Dobroczynności”, za całokształt działalności charytatywnej.
Krzysztof Hołowczyc otrzymał to prestiżowe wyróżnienie za całokształt działalności społecznej, między innymi za udział w kampanii „3...2...1...Internet!”, w której pokazuje jak ważne jest bezpieczeństwo dzieci w wirtualnym świecie. W jej ramach wziął udział w nagraniu materiałów dydaktycznych dla szkół oraz czynnie uczestniczył w jego publicznych prezentacjach. Kampania „3..2..1..Internet” była realizowana przez firmę Microsoft, we współpracy z Fundacją „Dzieci Niczyje” oraz Fundacją Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny”. Dzięki tej akcji prawie we wszystkich szkołach podstawowych można obecnie przeprowadzić zajęcia na temat bezpieczeństwa w Sieci. Ponadto doceniono działalność Krzysztofa Hołowczyca w ramach jego Fundacji „Kierowca Bezpieczny”, której główne cele to poprawa poziomu bezpieczeństwa na polskich drogach i popularyzacja zasad bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym. Do sukcesu przyczynił się również udział w kampanii „Pij mleko! Będziesz wielki” – ogólnopolskiej akcji, która miała na celu uświadomienie dzieciom, młodzieży i dorosłym jak ważne dla zdrowia jest picie bogatego w wapń mleka.
”Jestem szczęśliwy, że moja działalność charytatywna została dostrzeżona i doceniona przez tak szeroką rzeszę Polaków. Cieszę się niezmiernie, że moje wysiłki nie poszły na marne. To daje mi przekonanie, że warto jest robić coś pożytecznego dla innych ludzi, zupełnie bezinteresownie. Bardzo dziękuję wszystkim ludziom i firmom, które doceniły moje skromne zasługi. Stanowi to dla mnie bodziec do podejmowania w przyszłości kolejnych inicjatyw.”
Organizatorem konkursu „Gwiazdy Dobroczynności 2010” było wydawnictwo Axel Springer Polska, Newsweek Polska oraz Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Od 14 grudnia 2009r. do 10 stycznia 2010r. kandydatów do tytułu zgłaszały różnego rodzaju firmy, instytucje oraz organizacje społeczne. Na kandydatów głosowały tysiące Polaków za pośrednictwem witryny internetowej oraz wysyłając SMS z numerem kandydata, pod odpowiedni numer. Nagrody przyznawane były w pięciu kategoriach: Zaangażowanie w program społeczny, Twarze kampanii społecznej, Wolontariusz, Darczyńca oraz Własna działalność społeczna. Łącznie tytuł Gwiazda Dobroczynności przyznano 25 polskim celebrytom. Więcej informacji na temat konkursu znajduje się na witrynie www.gwiazdydobroczynnosci.pl.