« wiadomości »

Od 10 lat Polska znajduje się na pierwszym miejscu w Unii Europejskiej nie tylko pod względem liczby ofiar śmiertelnych, ale także kosztów, jakie ponosi państwo z powodu tragedii drogowych.

W 2008 r. jedna ofiara wypadku drogowego kosztowała państwo 1,47 mln zł. od 2000 r. ta kwota uległa podwojeniu. Zdaniem Banku Światowego, wypadki drogowe pochłaniają 2 proc. naszego PKB.

Statystyki pokazują, że wśród ofiar wypadków przeważają osoby w przedziale wieku 15 - 45 lat, a 80 proc. z nich to mężczyźni. Tracimy więc najbardziej wydajnych zawodowo członków naszej populacji.

Samodzielna Pracownia Ekonomiki Instytutu Badawczego Dróg i Mostów wyliczyła, że 1 tys. km autostrady może rocznie pomniejszyć liczbę zabitych na polskich drogach o 200 osób, a rannych o 1300.




Partnerzy fundacji

 

Poprzenia strona...
Wiadomości


Fundacja "Kierowca Bezpieczny"
„ORLEN. Bezpieczne drogi” na drugim miejscu w rankingu PRoto

Program „ORLEN. Bezpieczne drogi” realizowany przez Fundację „Kierowca Bezpieczny” i PKN Orlen zajął drugie miejsce w rankingu na najlepszą kampanię społeczną, organizowanym przez popularny serwis internetowy  PRoto.  Program wyprzedził ponad 20 innych akcji zgłoszonych do konkursu. Jest to doskonały wynik świadczący o tym, jak duże jest zapotrzebowanie na działania społeczne związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego.

Za najciekawszą została uznana kampania przygotowana przez Royal Canin, Fundację Alteri, Polskie Towarzystwo Kynoterapeutyczne, Małopolską Grupę Poszukiwawczo - Ratowniczą przy współpracy z Euro RSCG Sensors - „Ważą się losy psów i kotów”. Trzecią pozycję zdobyła kampania WWF - „Zróbmy dobry klimat”.

A oto wyniki rankingu najciekawszych kampanii społecznych, (w nawiasach znajduje się liczba głosów oddanych na daną kampanię).

  1. Royal Canin, Fundacja Alteri, Polskie Towarzystwo Kynoterapeutyczne, Małopolska Grupa Poszukiwawczo – Ratownicza - Ważą się losy psów i kotów (81)
  2. PKN ORLEN S.A., Fundacja Kierowca Bezpieczny - ORLEN. Bezpieczne drogi (70)
  3. WWF Polska - Zróbmy dobry klimat (68)
  4. Fundacja Dzieci Niczyje- Zobacz - Usłysz - Powiedz (50)
  5. Koalicja 21października.pl - Zmień kraj. Idź na wybory (50)
  6. Kampania Przeciw Homofobii- Homofobia, tak to wygląda (37)
  7. KZMS i CAM Media- Stawiam na mleko! (30)
  8. Krajowe Centrum ds. AIDS- Wróć bez HIV (29)
  9. Stowarzyszenie MANKO- Lokal Bez Papierosa.pl (25)
  10. Fundacja Rodzić Po Ludzku - Nie daj się naciąć (24)
  11. Polska Unia Onkologii - Mam haka na raka (23)
  12. Amnesty International - Prawa Człowieka pod Murem Chińskim (15)
  13. NSZZ Solidarność - Niskie płace barierą rozwoju Polski (13)
  14. Getin Bank- Praca dla 40 plus (12)
  15. Stowarzyszenia Życie Po Przeszczepie - Transplantacja (11)
  16. La Strada - Fundacja przeciwko Handlowi Ludźmi i Niewolnictwu - Na dobrej drodze (10)
  17. Rowland Communications i Fundacja Pegasus - Koń jaki jest każdy widzi (9)
  18. Fundacja Grupy TP - Pół miliona wenflonów dla 1000 oddziałów dziecięcych (8)
  19. Instytut Matki i Dziecka - Poród (6)
  20. Tele 2- NoCO2 (5)
  21. Centrum Wolontariatu - Pomaganie wzmacnia(5)
  22. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta - Możesz (4)
  23. PARPA - Ciąża bez alkoholu (4)
  24. GE Money Bank- Kobieta w świecie finansów (3)
  25. Polski Przemysł Spirytusowy- Lepszy start dla Twojego dziecka (2)

 

 

© Fundacja "Kierowca Bezpieczny"


Poprzenia strona...

Na górę strony...

 



www.321internet.pl Wystawa Mleczko & Hołowczyc ''Bądź bezpiecznym kierowcą'' http://www.partnerstwodlabezpieczenstwa.pl Akcja Krzyś Krzysztof Hołowczyc [www.holek.pl]
Hołowczyc Management [www.holowczyc.pl]
Prawo jazdy [www.prawojazdy.pl]
Krajowa Rada Bezpieczństwa Ruchu Drogowego [www.krbrd.pl] MIVA Polska [www.miva.pl]
Sponsoring Expert - badania efektywności sponsoringu