« wiadomości »

Od 10 lat Polska znajduje się na pierwszym miejscu w Unii Europejskiej nie tylko pod względem liczby ofiar śmiertelnych, ale także kosztów, jakie ponosi państwo z powodu tragedii drogowych.

W 2008 r. jedna ofiara wypadku drogowego kosztowała państwo 1,47 mln zł. od 2000 r. ta kwota uległa podwojeniu. Zdaniem Banku Światowego, wypadki drogowe pochłaniają 2 proc. naszego PKB.

Statystyki pokazują, że wśród ofiar wypadków przeważają osoby w przedziale wieku 15 - 45 lat, a 80 proc. z nich to mężczyźni. Tracimy więc najbardziej wydajnych zawodowo członków naszej populacji.

Samodzielna Pracownia Ekonomiki Instytutu Badawczego Dróg i Mostów wyliczyła, że 1 tys. km autostrady może rocznie pomniejszyć liczbę zabitych na polskich drogach o 200 osób, a rannych o 1300.




Partnerzy fundacji

 

Poprzenia strona...
Wiadomości


Wymierny sukces akcji "Bezpieczny przejazd..."


Konferencja prasowa w dn. 2 września zakończyła, trwającą dwa miesiące, akcję społeczną „Bezpieczny przejazd zależy także od Ciebie”. Wynikiem akcji było nie tylko zdecydowane zmiejszenie liczby wypadków na przejazdach kolejowych, ale przede wszystkim znaczne zmniejszenie liczby ofiar tych zdarzeń.

Zorganizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. akcja współorganizowana była przez Fundację Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny”, która objęła także patronat. Akcji towarzyszyła duża kampania medialna. Twarzą akcji był Krzysztof Hołowczyc, który wystąpił w spotach telewizyjnych i radiowych promujących akcję, a także zachęcał do ostrożnego przekraczania przejazdów kolejowych na specjalnie przygotowanych ulotkach. Udzielił również kilkunastu wywiadów dotyczących założeń akcji w ogólnopolskich mediach.

Hasło „Bezpieczny przejazd zależy także od Ciebie" komunikowane było na 260 bilboardach, w 2000 spotów radiowych i 200 telewizyjnych.

Akcja zakończyła się dużym sukcesem. Odnotowano spadek liczby wypadków o 25% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Łączna liczba poszkodowanych w wypadkach na przejazdach kolejowych spadła z 35 (w tym 9 ofiar śmiertelnych) do 12 osób (w tym 3 ofiary śmiertelne). Jednocześnie należy podkreślić, że poprawa nastąpiła przy zwiększonym o 3.3% ruchu pociągów.

Do akcji przyłączyli się również funkcjonariusze Policji i Straży Miejskiej, którzy wspólnie ze Strażą Ochrony Kolei prowadzili akcję informacyjno-porządkową na wybranych przejazdach kolejowych. Pouczali kierowców o zasadach zachowania na przejazdach kolejowych, wręczali ulotki informacyjne oraz drobne upominki związane z akcją. Łącznie zorganizowano 4816 takich akcji, rozdano 60 tys. ulotek.

Wsparcia kampanii udzieliła również Jedynka Polskie Radio, Telewizja Polsat, tygodnik Motor, Radio Wa Wa, Radio Bis, Radio dla Ciebie.

PKP Polskie Linie Kolejowe, zachęcone sukcesem akcji i dużym zainteresowanie ze strony mediów, zapowiedziały przeprowadzenie podobnych akcji w następnych latach.


Obejrzyj pokaz slajdów...

[Macromedia Flash]

Obejrzyj prezentację...







© Fundacja "Kierowca Bezpieczny"


Poprzenia strona...

Na górę strony...

 



www.321internet.pl Wystawa Mleczko & Hołowczyc ''Bądź bezpiecznym kierowcą'' http://www.partnerstwodlabezpieczenstwa.pl Akcja Krzyś Krzysztof Hołowczyc [www.holek.pl]
Hołowczyc Management [www.holowczyc.pl]
Prawo jazdy [www.prawojazdy.pl]
Krajowa Rada Bezpieczństwa Ruchu Drogowego [www.krbrd.pl] MIVA Polska [www.miva.pl]
Sponsoring Expert - badania efektywności sponsoringu