« wiadomości »

Od 10 lat Polska znajduje się na pierwszym miejscu w Unii Europejskiej nie tylko pod względem liczby ofiar śmiertelnych, ale także kosztów, jakie ponosi państwo z powodu tragedii drogowych.

W 2008 r. jedna ofiara wypadku drogowego kosztowała państwo 1,47 mln zł. od 2000 r. ta kwota uległa podwojeniu. Zdaniem Banku Światowego, wypadki drogowe pochłaniają 2 proc. naszego PKB.

Statystyki pokazują, że wśród ofiar wypadków przeważają osoby w przedziale wieku 15 - 45 lat, a 80 proc. z nich to mężczyźni. Tracimy więc najbardziej wydajnych zawodowo członków naszej populacji.

Samodzielna Pracownia Ekonomiki Instytutu Badawczego Dróg i Mostów wyliczyła, że 1 tys. km autostrady może rocznie pomniejszyć liczbę zabitych na polskich drogach o 200 osób, a rannych o 1300.




Partnerzy fundacji

 

Poprzenia strona...
Wiadomości


Fundacja "Kierowca Bezpieczny"
II edycja Akcji "Bezpieczny przejazd zależy także od Ciebie"


Konferencją prasową w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. została wznowiona wakacyjna akcja „Bezpieczny przejazd zależy także od Ciebie”. Po sukcesie zeszłorocznych działań, dzięki którym odnotowano znaczny spadek liczby wypadków, organizatorzy liczą na podobne efekty również w tym roku. Patronat nad Akcją objęła Fundacja „Kierowca Bezpieczny”.

Na konferencję przybyli przedstawiciele partnerów akcji, a wśród nich dyrektor Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji Marcin Flieger, Krzysztof Hołowczyc, Andrzej Grzegorczyk - sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Janusz Piechociński, do niedawna przewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury. Najważniejsze problemy związane z bezpieczeństwem na przejazdach przedstawił wiceprezes Zarządu PKP PLK SA Zbigniew Szafrański.

W tym roku Akcji towarzyszy jeszcze większa kampania medialna. W najbliższym czasie ukażą się spoty w radiu i telewizji. W celu wsparcia kampanii przygotowane zostały specjalne ulotki informacyjne przeznaczone dla dzieci i dorosłych, które w przejrzysty sposób ukazują jak uniknąć niebezpieczeństwa grożącego na przejazdach kolejowych. Promować bezpieczeństwo ma również spot telewizyjny z udziałem Krzysztofa Hołowczyca, który doradza i przypomina jak powinien wyglądać bezpieczny przejazd lub bezpieczne przejście przez tory. Dopełnieniem kampanii medialnej jest edukacyjny komiks z rysunkową postacią Krzysztofa Kierowczyca, który niczym superman ratuje dziewczynkę sprzed rozpędzonego pociągu, wskazując przy tym prawidłowe zachowanie na przejeździe. Tegoroczne działania w ramach akcji są nastawione głównie na dzieci, ponieważ to właśnie one bardzo często są ofiarami wypadków na przejazdach kolejowych. Materiały informacyjno- dydaktyczne, kolorowe gadżety i koszulki z rysunkami Andrzeja Mleczko będą rozdawane nie tylko w organizowanych festynach i imprezach, a także w szkołach, co daje gwarancje dotarcia do szerszego grona zainteresowanych.

Wakacje to okres wzmożonego ruchu samochodowego, jaki i kolejowego, mamy nadzieję, że i w tym roku hasło "Bezpieczny przejazd zależy także od Ciebie", przestrzeże przed niebezpieczeństwem i wpłynie na spadek ilości wypadków, a przede wszystkim ofiar wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i ich partnerzy w kampanii "Bezpieczny przejazd zależy także od Ciebie" apelują do wszystkich kierowców o szczególną ostrożność podczas przekraczania przejazdów. Pamiętajmy, że droga hamowania pociągu jadącego z prędkością 100 km/h wynosi przynajmniej 700 m. Maszynista nie ma żadnych szans na uniknięcie zderzenia z samochodem, który niespodziewanie wjechał na przejazd.

Wsparcia kampanii udzieliła również Jedynka Polskie Radio, Telewizja Polsat, tygodnik Motor, Radio Wa Wa, Radio Bis, Radio dla Ciebie.

Partnerami PKP PLK S.A. w kampanii są: Fundacja Krzysztofa Hołowczyca "Kierowca Bezpieczny", Policja, Program 2 Telewizji Polskiej, Dziennik "Rzeczpospolita", Sorter Media SP z.o.o, Tygodnik "Motor", Polska Akademia Public Relations, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Radio "Wawa".


Więcej informacji o kampanii:

Artykuł ogólny
Artykuł - prasa kobieca
Artykuł - prasa motoryzacyjna
Artykuł - płyta i internet

Spot radiowy 1 - 960 kB, 30s
Spot radiowy 2 - 537 kB, 33s



















© Fundacja "Kierowca Bezpieczny"


Poprzenia strona...

Na górę strony...

 



www.321internet.pl Wystawa Mleczko & Hołowczyc ''Bądź bezpiecznym kierowcą'' http://www.partnerstwodlabezpieczenstwa.pl Akcja Krzyś Krzysztof Hołowczyc [www.holek.pl]
Hołowczyc Management [www.holowczyc.pl]
Prawo jazdy [www.prawojazdy.pl]
Krajowa Rada Bezpieczństwa Ruchu Drogowego [www.krbrd.pl] MIVA Polska [www.miva.pl]
Sponsoring Expert - badania efektywności sponsoringu