« wiadomości »

Od 10 lat Polska znajduje się na pierwszym miejscu w Unii Europejskiej nie tylko pod względem liczby ofiar śmiertelnych, ale także kosztów, jakie ponosi państwo z powodu tragedii drogowych.

W 2008 r. jedna ofiara wypadku drogowego kosztowała państwo 1,47 mln zł. od 2000 r. ta kwota uległa podwojeniu. Zdaniem Banku Światowego, wypadki drogowe pochłaniają 2 proc. naszego PKB.

Statystyki pokazują, że wśród ofiar wypadków przeważają osoby w przedziale wieku 15 - 45 lat, a 80 proc. z nich to mężczyźni. Tracimy więc najbardziej wydajnych zawodowo członków naszej populacji.

Samodzielna Pracownia Ekonomiki Instytutu Badawczego Dróg i Mostów wyliczyła, że 1 tys. km autostrady może rocznie pomniejszyć liczbę zabitych na polskich drogach o 200 osób, a rannych o 1300.




Partnerzy fundacji

 

Poprzenia strona...
Wiadomości


"Akcja społeczna „ Wrzuć na luz - jedziesz na wakacje""

„Wrzuć na luz - jedziesz na wakacje" - to hasło akcji społecznej zainicjowanej przez Fundację Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny". Celem akcji jest przekonanie kierowców do spokojnej, rozważnej i pozbawionej agresji postawy, szczególnie w okresie urlopowym. Partnerem akcji jest PKN ORLEN S.A., a partnerami medialnymi Cityboard Media i Onet.pl. Zainicjowana dzisiejszą konferencją prasową akcja będzie prowadzona do końca wakacji.

Przesłanie akcji skierowane jest głównie do mężczyzn w wieku 18 - 49 lat, a więc grupy kierowców, która uważana jest za najbardziej niebezpieczną, często łamiącą przepisy ruchu drogowego. Zamiarem akcji jest zapoznanie uczestników z ich profilem psychologicznym jako kierowcy i na tej podstawie przedstawienie im wniosków skłaniających do właściwej postawy na drodze. W tym celu pod adresem www.kierowcabezpieczny.pl dostępny będzie test (psychozabawa) badający skłonność do niebezpiecznych zachowań na drodze. Kryteria testu opracowane zostały przez Fundację Kierowca Bezpieczny wspólnie z Zakładem Psychologii Transportu Drogowego ITS. Treść testu prezentowana jest w atrakcyjnej formie komiksu, którego bohaterem jest Krzysztof Kierowczyc - komiksowe wcielenie Krzysztofa Hołowczyca - postać wykorzystywana przez Fundację do komunikacji w sprawach bezpieczeństwa ruchu drogowego. Po rozwiązaniu testu generowany jest profil uczestnika. Każdy, kto rozwiąże test będzie mógł otrzymać specjalną naklejkę - „Tarczę Bezpiecznego Kierowcy", której umieszczenie na samochodzie symbolizować ma rozważną i odpowiedzialną postawę kierowcy na drodze i przypominać mu o właściwym i bezpiecznym zachowaniu wobec innych uczestników ruchu.

„Jeżeli ktoś rozwiąże test, przeanalizuje swój profil, weźmie do serca przedstawione wnioski i przyklei naklejkę na samochód - stanie się członkiem swoistego „klubu". Klubu życzliwych uczestników ruchu drogowego. Mamy nadzieję, że z dnia na dzień będzie nam przybywać takich kierowców. " - powiedział prezes Fundacji Andrzej Kalitowicz

Uczestnicy akcji będą mogli odbierać naklejki z tarczą na stacjach partnera akcji PKN ORLEN na podstawie wydruku swojego profilu.

„Zaangażowaliśmy się w organizację tej akcji, bo jesteśmy przekonani o jej celowości i ważnym społecznie przesłaniu. ORLEN jako firma pośrednio działająca w branży motoryzacyjnej i odpowiedzialna społecznie, w swoich działaniach systematycznie wspiera akcje służące poprawie stanu bezpieczeństwa na polskich drogach. Chcemy i dbamy o to, by nasi klienci mogli spokojnie i bezpiecznie podróżować, a wakacje to czas szczególny, kiedy naprawdę nie warto się śpieszyć i niepotrzebnie ryzykować." - stwierdził Dawid Piekarz - Rzecznik Prasowy PKN ORLEN S.A.

W celu jak najefektywniejszego dotarcia do wybranych odbiorców organizatorzy i partnerzy akcji szeroko ją propagują. Na 300 wielkoformatowych billboardach Cityboard Media, w największych miastach Polski, przesłanie akcji komunikuje Krzysztof Hołowczyc.

„Cityboard Media od lat edukuje kierowców w zakresie bezpieczeństwa na drodze, a wakacyjna akcja Fundacji to kontynuacja idei naszych kampanii społecznych. Wielkoformatowe nośniki Cityboard Media ustawione w dużych miastach, przy głównych trasach są doskonałym medium dla kierowców, a postać Krzysztofa Hołowczyca, który ocenia naszą postawę na drodze - to wiarygodny autorytet. Komunikując w tak totalny i nowoczesny sposób podstawowe zasady bezpieczeństwa, kształtujemy skutecznie pozytywne zachowania kierowców. Wierzymy, że dzięki naszej wspólnej akcji te wakacje będą bezpieczniejsze dla użytkowników polskich dróg." - stwierdziła Danuta Podgórska, PR Manager Cityboard Media.

Przedsięwzięcie wspiera kampania promocyjna w portalu Onet.pl, odsyłająca do dedykowanego akcji serwisu internetowego

„Kampania promocyjna w portalu Onet.pl ma za zadanie wskazać i zwrócić uwagę użytkowników serwisu na wciąż nierozwiązany problem bezpieczeństwa na drodze. Forma, jaka zaproponowała Fundacja jest innowacyjna i nowoczesna, a zarazem bliska sercu każdego kierowcy, dla którego jazda samochodem jest pasją potrzebną do funkcjonowania każdego dnia. Mamy nadzieję, że postać Krzysztofa Hołowczyca i jego profesjonalizm pomoże kierowcom w identyfikacji z narastającym problemem, dzięki czemu zaczną myśleć o bezpieczeństwie własnym i innych na drodze." - powiedziała Paulina Smaszcz-Kurzajewska, Kierownik ds.PR Onet.pl

Dodatkowo akcję promuje dwutygodnik ORLENekspres oraz witryny internetowe: orlen.pl, cityboard.pl, miva.pl, prawojazdy.com.pl, autoklub.pl, sponsoring.pl oraz w zakresie monitoringu mediów wspiera nas PRESS-SERVICE.

zdjęcia wysokiej jakości znajdują się w dziale "Materiały dla prasy - PressRoom"


© Fundacja "Kierowca Bezpieczny"


Poprzenia strona...

Na górę strony...

 



www.321internet.pl Wystawa Mleczko & Hołowczyc ''Bądź bezpiecznym kierowcą'' http://www.partnerstwodlabezpieczenstwa.pl Akcja Krzyś Krzysztof Hołowczyc [www.holek.pl]
Hołowczyc Management [www.holowczyc.pl]
Prawo jazdy [www.prawojazdy.pl]
Krajowa Rada Bezpieczństwa Ruchu Drogowego [www.krbrd.pl] MIVA Polska [www.miva.pl]
Sponsoring Expert - badania efektywności sponsoringu