|
|
Wiadomości
"Akcja społeczna „ Wrzuć na luz - jedziesz na wakacje""
„Wrzuć na luz - jedziesz na wakacje" - to hasło akcji społecznej zainicjowanej przez Fundację Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny". Celem akcji jest przekonanie kierowców do spokojnej, rozważnej i pozbawionej agresji postawy, szczególnie w okresie urlopowym. Partnerem akcji jest PKN ORLEN S.A., a partnerami medialnymi Cityboard Media i Onet.pl. Zainicjowana dzisiejszą konferencją prasową akcja będzie prowadzona do końca wakacji.
Przesłanie akcji skierowane jest głównie do mężczyzn w wieku 18 - 49 lat, a więc grupy kierowców, która uważana jest za najbardziej niebezpieczną, często łamiącą przepisy ruchu drogowego.
Zamiarem akcji jest zapoznanie uczestników z ich profilem psychologicznym jako kierowcy i na tej podstawie przedstawienie im wniosków skłaniających do właściwej postawy na drodze.
W tym celu pod adresem www.kierowcabezpieczny.pl dostępny będzie test (psychozabawa) badający skłonność do niebezpiecznych zachowań na drodze. Kryteria testu opracowane zostały przez Fundację Kierowca Bezpieczny wspólnie z Zakładem Psychologii Transportu Drogowego ITS. Treść testu prezentowana jest w atrakcyjnej formie komiksu, którego bohaterem jest Krzysztof Kierowczyc - komiksowe wcielenie Krzysztofa Hołowczyca - postać wykorzystywana przez Fundację do komunikacji w sprawach bezpieczeństwa ruchu drogowego. Po rozwiązaniu testu generowany jest profil uczestnika. Każdy, kto rozwiąże test będzie mógł otrzymać specjalną naklejkę - „Tarczę Bezpiecznego Kierowcy", której umieszczenie na samochodzie symbolizować ma rozważną i odpowiedzialną postawę kierowcy na drodze i przypominać mu o właściwym i bezpiecznym zachowaniu wobec innych uczestników ruchu.
„Jeżeli ktoś rozwiąże test, przeanalizuje swój profil, weźmie do serca przedstawione wnioski i
przyklei naklejkę na samochód - stanie się członkiem swoistego „klubu". Klubu życzliwych
uczestników ruchu drogowego. Mamy nadzieję, że z dnia na dzień będzie nam przybywać
takich kierowców. " - powiedział prezes Fundacji Andrzej Kalitowicz
Uczestnicy akcji będą mogli odbierać naklejki z tarczą na stacjach partnera akcji PKN ORLEN na podstawie wydruku swojego profilu.
„Zaangażowaliśmy się w organizację tej akcji, bo jesteśmy przekonani o jej celowości i ważnym społecznie przesłaniu.
ORLEN jako firma pośrednio działająca w branży motoryzacyjnej i odpowiedzialna społecznie,
w swoich działaniach systematycznie wspiera akcje służące poprawie stanu bezpieczeństwa na polskich drogach.
Chcemy i dbamy o to, by nasi klienci mogli spokojnie i bezpiecznie podróżować, a wakacje to czas szczególny,
kiedy naprawdę nie warto się śpieszyć i niepotrzebnie ryzykować." - stwierdził Dawid Piekarz - Rzecznik Prasowy PKN ORLEN S.A.
W celu jak najefektywniejszego dotarcia do wybranych odbiorców organizatorzy i partnerzy akcji szeroko ją propagują.
Na 300 wielkoformatowych billboardach Cityboard Media, w największych miastach Polski, przesłanie akcji komunikuje Krzysztof Hołowczyc.
„Cityboard Media od lat edukuje kierowców w zakresie bezpieczeństwa na drodze, a wakacyjna akcja
Fundacji to kontynuacja idei naszych kampanii społecznych. Wielkoformatowe nośniki Cityboard Media
ustawione w dużych miastach, przy głównych trasach są doskonałym medium dla kierowców,
a postać Krzysztofa Hołowczyca, który ocenia naszą postawę na drodze - to wiarygodny autorytet.
Komunikując w tak totalny i nowoczesny sposób podstawowe zasady bezpieczeństwa, kształtujemy skutecznie
pozytywne zachowania kierowców. Wierzymy, że dzięki naszej wspólnej akcji te wakacje będą bezpieczniejsze
dla użytkowników polskich dróg." - stwierdziła Danuta Podgórska, PR Manager Cityboard Media.
Przedsięwzięcie wspiera kampania promocyjna w portalu Onet.pl, odsyłająca do dedykowanego akcji serwisu internetowego
„Kampania promocyjna w portalu Onet.pl ma za zadanie wskazać i zwrócić uwagę użytkowników serwisu
na wciąż nierozwiązany problem bezpieczeństwa na drodze. Forma, jaka zaproponowała Fundacja
jest innowacyjna i nowoczesna, a zarazem bliska sercu każdego kierowcy, dla którego jazda samochodem
jest pasją potrzebną do funkcjonowania każdego dnia. Mamy nadzieję, że postać Krzysztofa Hołowczyca i
jego profesjonalizm pomoże kierowcom w identyfikacji z narastającym problemem, dzięki czemu zaczną myśleć
o bezpieczeństwie własnym i innych na drodze." - powiedziała Paulina Smaszcz-Kurzajewska, Kierownik ds.PR Onet.pl
Dodatkowo akcję promuje dwutygodnik ORLENekspres oraz witryny internetowe:
orlen.pl, cityboard.pl, miva.pl, prawojazdy.com.pl, autoklub.pl, sponsoring.pl
oraz w zakresie monitoringu mediów wspiera nas PRESS-SERVICE.
zdjęcia wysokiej jakości znajdują się w dziale "Materiały dla prasy - PressRoom"
© Fundacja "Kierowca Bezpieczny"
|
|
|