« wiadomości »

Od 10 lat Polska znajduje się na pierwszym miejscu w Unii Europejskiej nie tylko pod względem liczby ofiar śmiertelnych, ale także kosztów, jakie ponosi państwo z powodu tragedii drogowych.

W 2008 r. jedna ofiara wypadku drogowego kosztowała państwo 1,47 mln zł. od 2000 r. ta kwota uległa podwojeniu. Zdaniem Banku Światowego, wypadki drogowe pochłaniają 2 proc. naszego PKB.

Statystyki pokazują, że wśród ofiar wypadków przeważają osoby w przedziale wieku 15 - 45 lat, a 80 proc. z nich to mężczyźni. Tracimy więc najbardziej wydajnych zawodowo członków naszej populacji.

Samodzielna Pracownia Ekonomiki Instytutu Badawczego Dróg i Mostów wyliczyła, że 1 tys. km autostrady może rocznie pomniejszyć liczbę zabitych na polskich drogach o 200 osób, a rannych o 1300.




Partnerzy fundacji

 

Poprzenia strona...
Wiadomości


Fundacja "Kierowca Bezpieczny"
Ruszyła Kampania „Bądź Modny, Bądź Bezpieczny”

11 grudnia 2008 roku w Giżycku, pokazem „Bądź Modny, Bądź Bezpieczny” rozpoczęła się realizacja projektu promującego powszechne stosowanie odblasków w wyrobach odzieżowych. Odzież taka może być „trendy”, a jednocześnie znacznie poprawia bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu, czyniąc ich dobrze widocznymi na drodze.

Fundacja Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny” oraz „Kanclerz Group”, przy współudziale Burmistrz Miasta Giżycka Jolanty Piotrowskiej, zorganizowali specjalny pokaz mody odzieży, w którą wkomponowane zostały elementy odblaskowe. Istotą rozpoczynającej się kampanii jest wypromowanie mody na noszenie odblasków. Podczas imprezy prezentowano projekty Beaty Piskorz oraz Ilony Kanclerz. Zaprezentowane kreacje były propozycjami przygotowanymi w większości z myślą o ludziach młodych, wśród których szczególnie panuje opinia, iż "chodzenie w odblaskach to obciach" i że nie ma mody na ich stosowanie.

Tymczasem co roku wzrasta liczba wypadków drogowych z udziałem pieszych. Ponad połowa z nich ma miejsce po zapadnięciu zmroku, ponieważ większość pieszych jest wtedy bardzo słabo widoczna dla kierowców. Podczas trudnych warunków drogowych kierowca jest w stanie zauważyć pieszego idącego poboczem dopiero z odległości ok. 15 metrów. Tyle właśnie wynosi długość drogi hamowania przy prędkości zaledwie 50 km/h. Oznacza to, że w warunkach ograniczonej widoczności nie ma możliwości, aby kierowcy udało się uniknąć uderzenia w pieszego. Corocznie w takich okolicznościach ginie na polskich drogach ponad 2 tys. osób.

Pokaz mody został opatrzony komentarzami m.in. Ilony Kanclerz, Komisarza Wystawy „Future” oraz Andrzeja Kalitowicza, Prezesa Fundacji „Kierowca Bezpieczny”. Zaprezentowany został również film pokazujący jak ważną rolę w działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego, pełnią elementy odblaskowe.

Dopełnieniem pokazu mody odbywającego się w duchu bezpieczeństwa drogowego były występy artystyczne zespołu „Chili Dance Group”, prezentującego bardzo energetyczne i widowiskowe układy taneczne oraz koncert zespołu „Kapela Jakubowa”, w którego repertuarze znalazły się piosenki poświęcone sprawom bezpieczeństwa drogowego.

Przeczytaj też badania:

Badania dotyczące świadomości używania elementów odblaskowych
Statystyki wypadków z udziałem pieszych w latach 2007-2008
















© Fundacja "Kierowca Bezpieczny"


Poprzenia strona...

Na górę strony...

 



www.321internet.pl Wystawa Mleczko & Hołowczyc ''Bądź bezpiecznym kierowcą'' http://www.partnerstwodlabezpieczenstwa.pl Akcja Krzyś Krzysztof Hołowczyc [www.holek.pl]
Hołowczyc Management [www.holowczyc.pl]
Prawo jazdy [www.prawojazdy.pl]
Krajowa Rada Bezpieczństwa Ruchu Drogowego [www.krbrd.pl] MIVA Polska [www.miva.pl]
Sponsoring Expert - badania efektywności sponsoringu