« wiadomości »

Od 10 lat Polska znajduje się na pierwszym miejscu w Unii Europejskiej nie tylko pod względem liczby ofiar śmiertelnych, ale także kosztów, jakie ponosi państwo z powodu tragedii drogowych.

W 2008 r. jedna ofiara wypadku drogowego kosztowała państwo 1,47 mln zł. od 2000 r. ta kwota uległa podwojeniu. Zdaniem Banku Światowego, wypadki drogowe pochłaniają 2 proc. naszego PKB.

Statystyki pokazują, że wśród ofiar wypadków przeważają osoby w przedziale wieku 15 - 45 lat, a 80 proc. z nich to mężczyźni. Tracimy więc najbardziej wydajnych zawodowo członków naszej populacji.

Samodzielna Pracownia Ekonomiki Instytutu Badawczego Dróg i Mostów wyliczyła, że 1 tys. km autostrady może rocznie pomniejszyć liczbę zabitych na polskich drogach o 200 osób, a rannych o 1300.




Partnerzy fundacji

 

Poprzenia strona...
Wiadomości


Fundacja "Kierowca Bezpieczny"
Inauguracja Kampanii „Zatrzymaj się i żyj!”

Fundacja „Kierowca Bezpieczny” została partnerem IV ogólnopolskiej kampanii na rzecz poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych, organizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Podczas konferencji prasowej przedstawiono osiągnięcia poprzednich kampanii społecznych „Bezpieczny przejazd” oraz zaprezentowano założenia tegorocznej akcji, prowadzonej  pod hasłem „Zatrzymaj się i żyj!”.

W siedzibie głównej PKP w Warszawie 16 czerwca 2008 roku odbyła się konferencja prasowa z okazji inauguracji IV kampanii społecznej z cyklu „Bezpieczny przejazd”, na rzecz poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych w Polsce. W konferencji udział wzięli przedstawiciele partnerów akcji, firm i organizacji współpracujących oraz mediów. Podczas spotkania przedstawiono najczęstsze przyczyny i mechanizmy powstawania wypadków na przejazdach, statystyki zdarzeń oraz osiągnięcia akcji przeprowadzonych w latach ubiegłych. Zaprezentowano także założenia rozpoczynającej się kampanii, pod hasłem „Zatrzymaj się i żyj!”. Podczas konferencji omówione zostały główne założenia komunikacji społecznej oraz wyświetlony został spot telewizyjny, który będzie emitowany na antenie telewizji ogólnopolskiej w czasie trwania Kampanii, czyli w miesiącach wakacyjnych. Na zakończenie członkowie dyrekcji PKP S.A. odpowiadali na pytania zadawane przez, licznie przybyłych, przedstawicieli partnerów oraz dziennikarzy.

Fundacja „Kierowca Bezpieczny” jest zaangażowana w działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych od 2005 roku. Twarzą kampanii „Bezpieczny przejazd” w dwóch pierwszych jej edycjach był Krzysztof Hołowczyc.

 

© Fundacja "Kierowca Bezpieczny"


Poprzenia strona...

Na górę strony...

 



www.321internet.pl Wystawa Mleczko & Hołowczyc ''Bądź bezpiecznym kierowcą'' http://www.partnerstwodlabezpieczenstwa.pl Akcja Krzyś Krzysztof Hołowczyc [www.holek.pl]
Hołowczyc Management [www.holowczyc.pl]
Prawo jazdy [www.prawojazdy.pl]
Krajowa Rada Bezpieczństwa Ruchu Drogowego [www.krbrd.pl] MIVA Polska [www.miva.pl]
Sponsoring Expert - badania efektywności sponsoringu