« wiadomości »

Od 10 lat Polska znajduje się na pierwszym miejscu w Unii Europejskiej nie tylko pod względem liczby ofiar śmiertelnych, ale także kosztów, jakie ponosi państwo z powodu tragedii drogowych.

W 2008 r. jedna ofiara wypadku drogowego kosztowała państwo 1,47 mln zł. od 2000 r. ta kwota uległa podwojeniu. Zdaniem Banku Światowego, wypadki drogowe pochłaniają 2 proc. naszego PKB.

Statystyki pokazują, że wśród ofiar wypadków przeważają osoby w przedziale wieku 15 - 45 lat, a 80 proc. z nich to mężczyźni. Tracimy więc najbardziej wydajnych zawodowo członków naszej populacji.

Samodzielna Pracownia Ekonomiki Instytutu Badawczego Dróg i Mostów wyliczyła, że 1 tys. km autostrady może rocznie pomniejszyć liczbę zabitych na polskich drogach o 200 osób, a rannych o 1300.




Partnerzy fundacji

 

Poprzenia strona...
Wiadomości


Fundacja "Kierowca Bezpieczny"
„Piłeś? Nie jedź!”

13 października 2008 roku, w Europejski Dzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozpoczęła się kampania informacyjna "Piłeś? Nie jedź!" na rzecz przeciwdziałania jeździe pod wpływem alkoholu. Kampania potrwa do 15 listopada 2008r. W  konferencji rozpoczynającej kampanię w Olsztynie wziął udział Krzysztof Hołowczyc, założyciel Fundacji Kierowca Bezpieczny. Hołowczyc podczas wystąpienia podkreślił ważną rolę edukacji komunikacyjnej już od najmłodszych lat szkolnych.

Program obejmuje kampanię, programy społeczne oraz wzmożone kontrole trzeźwości kierowców, realizowane przez olsztyńską Policję. Jest przykładem współpracy sektora rządowego, biznesowego i pozarządowego. Akcja ma charakter pilotażowy i jest częścią międzynarodowej kampanii prowadzonej przez organizację Global Road Safety Partnership (GRSP) z siedzibą w Genewie.

Działania kampanii skierowane są do młodych kierowców (18-30 lat), którzy stanowią grupę najwyższego ryzyka. To właśnie w tej grupie wiekowej brawura i częsty brak wyobraźni są przyczynami wypadków, spowodowanych prowadzeniem samochodu pod wpływem alkoholu.

Z okazji obchodów Europejskiego Dnia Bezpieczeństwa Drogowego organizowanego przez Komisję Europejską w Paryżu, wiceprezydent Olsztyna Anna Wasilewska będzie uczestniczyła w międzynarodowej konferencji "Bezpieczeństwo drogowe w naszych miastach". W jednym z paneli dyskusyjnych przedstawi koncepcję "Piłeś? Nie jedź!" jako modelowego przykładu profilaktyki wobec problemu prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu, opartego o współpracę różnych organizacji.

Do realizacji kampanii włączyła się firma Michelin Polska S.A. oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie i Stowarzyszenie Polski Przemysł Spirytusowy.

Reklamy emitowane będą w TVP Olsztyn i w kinie Helios w Olsztynie, w lokalnych stacjach radiowych, na tyłach miejskich autobusów i samochodach nauki jazdy, stacjach benzynowych oraz na bilbordach. Kampanii towarzyszy szereg programów społecznych,takich jak akcje w klubach i dyskotekach, skierowane głównie do młodych kierowców.

Wyniki badania przeprowadzonego w pierwszym etapie projektu (losowe kontrole trzeźwości oraz badanie opinii kierowców) wskazują, że wsiadanie za kierownicę po spożyciu alkoholu jest zjawiskiem dość powszechnym i akceptowanym przez ludzi młodych. Sprzyjają temu m.in. reakcje otoczenia - bardzo często osoba, która postanawia nie pić, ponieważ ma zamiar prowadzić samochód, nie tylko nie jest wspierana w swojej decyzji, ale często wręcz wyśmiewana i namawiana do picia. Grupą szczególnie narażoną na takie zachowania są młodzi mężczyźni. W czasie badania okazało się, że wykazują się oni szczególnie małą wyobraźnią dotyczącą skutków takiego postępowania - jeśli się czegoś obawiają to jest to utrata prawa jazdy, a poważniejszych skutków związanych z narażeniem życia czy zdrowia swojego i innych nawet nie biorą pod uwagę.

Projekt zainicjowało stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego przy współpracy z krajowymi i lokalnymi partnerami, takimi jak: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Komenda Główna Policji, Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie, WORD w Olsztynie, Urząd Miasta Olsztyn, Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, Stowarzyszenie Polski Przemysł Spirytusowy, Michelin Polska S.A., Fundacja Kierowca Bezpieczny.

Spot radiowy akcji„Piłeś? Nie jedź!”

 

Spot telewizyjny akcji „Piłeś? Nie jedź!”


 

© Fundacja "Kierowca Bezpieczny"


Poprzenia strona...

Na górę strony...

 



www.321internet.pl Wystawa Mleczko & Hołowczyc ''Bądź bezpiecznym kierowcą'' http://www.partnerstwodlabezpieczenstwa.pl Akcja Krzyś Krzysztof Hołowczyc [www.holek.pl]
Hołowczyc Management [www.holowczyc.pl]
Prawo jazdy [www.prawojazdy.pl]
Krajowa Rada Bezpieczństwa Ruchu Drogowego [www.krbrd.pl] MIVA Polska [www.miva.pl]
Sponsoring Expert - badania efektywności sponsoringu