« wiadomości »

Od 10 lat Polska znajduje się na pierwszym miejscu w Unii Europejskiej nie tylko pod względem liczby ofiar śmiertelnych, ale także kosztów, jakie ponosi państwo z powodu tragedii drogowych.

W 2008 r. jedna ofiara wypadku drogowego kosztowała państwo 1,47 mln zł. od 2000 r. ta kwota uległa podwojeniu. Zdaniem Banku Światowego, wypadki drogowe pochłaniają 2 proc. naszego PKB.

Statystyki pokazują, że wśród ofiar wypadków przeważają osoby w przedziale wieku 15 - 45 lat, a 80 proc. z nich to mężczyźni. Tracimy więc najbardziej wydajnych zawodowo członków naszej populacji.

Samodzielna Pracownia Ekonomiki Instytutu Badawczego Dróg i Mostów wyliczyła, że 1 tys. km autostrady może rocznie pomniejszyć liczbę zabitych na polskich drogach o 200 osób, a rannych o 1300.




Partnerzy fundacji

 

Poprzenia strona...
Wiadomości


Fundacja "Kierowca Bezpieczny"
Ten D by Night w Polsce

Ruszyła w Polsce realizacja europejskiej kampanii Ten D by Night, której celem jest zmniejszenie liczby wypadków spowodowanych tzw. „syndromem dyskotekowym” wśród młodzieży. Pierwsza odsłona akcji miała miejsce 13. lutego w warszawskim klubie Space. Konwencja Ten D by Night spotkała się z dużym uznaniem wśród bawiącej się młodzieży, a prawie 60. osób wzięło czynny udział w akcji. Organizatorem kampanii w Polsce jest Fundacja Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny”.

Podczas piątkowej nocy 13 lutego dziecięciu wolontariuszy Fundacji „Kierowca  Bezpieczny” zapraszało bawiącą się młodzież do wzięcia udziału w akcji Ten D by Night, która składała się z dwóch etapów. Pierwszy odbywał się przy wejściu do klubu, a polegał na wypełnieniu specjalnej ankiety przygotowanej przez Uniwersytety w Turynie i Rydze, przebadaniu się alkomatem oraz sprawdzeniem czasu reakcji na specjalnym symulatorze. Drugi etap miał miejsce przy wyjściu. Uczestnicy akcji kończyli wypełniać ankietę, po raz drugi mieli możliwość przebadania się na alkomacie, sprawdzenia czasu reakcji za kierownicą, tym razem pod wpływem alkoholu i w stanie zmęczenia, oraz wykonać test na obecność narkotyków.

Ponad 40. osób przeszło wszystkie testy i wypełniło kwestionariusz. Uczestnicy zadawali wiele pytań dotyczących zagrożeń wynikających z prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu i narkotyków. Kilka osób zrezygnowało z powrotu samochodem z dyskoteki gdy przy pomiarze alkomatem okazało się, że poziom alkoholu we krwi przekracza dopuszczalną dawkę.

Dużym zainteresowaniem cieszył się symulator pomiaru reakcji czasu. Urządzenie wyposażone w specjalny program imitujący jazdę samochodem oraz warunki panujące na drodze mierzył czas reakcji kierującego na niespodziewane sytuacje w ruchu drogowym.

Składamy podziękowania właścicielom klubu Space, którzy pozwolili zorganizować pierwszą odsłonę kampanii na swoim terenie i stworzyli warunki do jej sprawnego i skutecznego przeprowadzenia.

Na stronie www.tendbynight.eu można znaleźć więcej informacji o kampanii.

 





 

© Fundacja "Kierowca Bezpieczny"



Poprzenia strona...

Na górę strony...

 



www.321internet.pl Wystawa Mleczko & Hołowczyc ''Bądź bezpiecznym kierowcą'' http://www.partnerstwodlabezpieczenstwa.pl Akcja Krzyś Krzysztof Hołowczyc [www.holek.pl]
Hołowczyc Management [www.holowczyc.pl]
Prawo jazdy [www.prawojazdy.pl]
Krajowa Rada Bezpieczństwa Ruchu Drogowego [www.krbrd.pl] MIVA Polska [www.miva.pl]
Sponsoring Expert - badania efektywności sponsoringu