« wiadomości »

Od 10 lat Polska znajduje się na pierwszym miejscu w Unii Europejskiej nie tylko pod względem liczby ofiar śmiertelnych, ale także kosztów, jakie ponosi państwo z powodu tragedii drogowych.

W 2008 r. jedna ofiara wypadku drogowego kosztowała państwo 1,47 mln zł. od 2000 r. ta kwota uległa podwojeniu. Zdaniem Banku Światowego, wypadki drogowe pochłaniają 2 proc. naszego PKB.

Statystyki pokazują, że wśród ofiar wypadków przeważają osoby w przedziale wieku 15 - 45 lat, a 80 proc. z nich to mężczyźni. Tracimy więc najbardziej wydajnych zawodowo członków naszej populacji.

Samodzielna Pracownia Ekonomiki Instytutu Badawczego Dróg i Mostów wyliczyła, że 1 tys. km autostrady może rocznie pomniejszyć liczbę zabitych na polskich drogach o 200 osób, a rannych o 1300.




Partnerzy fundacji

 

Poprzenia strona...
Wiadomości


Sukces akcji „Wrzuć na luz – jedziesz na wakacje”!


Ponad 60 tysięcy kierowców, rozwiązując test badający skłonność do niebezpiecznych zachowań na drodze, wzięło czynny udział w akcji społecznej „Wrzuć na luz – jedziesz na wakacje”. Trwająca od 14 lipca kampania została zorganizowania przez Fundację Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny” przy wsparciu PKN ORLEN S.A., Cityboard Media i Onet.pl. W przekonaniu organizatorów i partnerów akcja w istotny sposób przyczyniła się do poprawy bezpieczeństwa w trakcie wakacyjnych podróży.


W tym roku przez okres dwóch wakacyjnych miesięcy zaobserwowaliśmy (w porównaniu z 2004 r.) spadek liczby wypadków (o 690), ale co ważniejsze zanotowano również spadek liczby zabitych o 68 osób i rannych o 944 osoby ( wg danych Komendy Głównej Policji). Należy przy tym zaznaczyć, że spadek ten nastąpił przy zwiększonym natężeniu ruchu, gdyż w ostatnim roku na naszych drogach przybyło kilkaset tysięcy pojazdów.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że tak duża grupa kierowców wzięła udział w naszej akcji, rozwiązała test i zapoznała się ze swoim profilem psychologicznym. Zapewne wielokrotnie więcej kierowców zetknęło się z naszą akcją poprzez billboardy lub w Internecie oraz na stacjach paliw ORLEN. Jeśli wzięli do siebie jej przesłanie i podróżowali spokojniej i rozważniej, to cel naszych działań został osiągnięty. Mamy przekonanie, że tego typu akcje, o dużym zasięgu społecznym, wymiernie przyczyniają się do poprawy stanu bezpieczeństwa na naszych drogach.” – powiedział prezes Fundacji „Kierowca Bezpieczny”, Andrzej Kalitowicz

„ To już kolejne przedsięwzięcie na rzecz poprawy bezpieczeństwa, w którym biorę udział. Cieszę się, że mogłem wykorzystać swoją popularność właśnie w taki sposób. Podróżując dużo po kraju spotkałem się z wieloma wyrazami poparcia dla naszej akcji, często od przypadkowo spotkanych kierowców. Najważniejsze jednak, że są pewne wymierne skutki tych działań w postaci spadku liczby zabitych i rannych, choć ofiar jest wciąż zdecydowanie zbyt wiele.” – powiedział Krzysztof Holowczyc, lider Akcji.

Akcja promowana była na 300 wielkoformatowych nośnikach Cityboard Media, na ponad 500 stacjach paliw ORLEN oraz poprzez kampanię na Onet.pl, która odsyłała do dedykowanego akcji serwisu internetowego.

Dodatkowo akcję promowały dwutygodnik ORLENekspres oraz witryny internetowe: orlen.pl, cityboard.pl, miva.pl, prawojazdy.com.pl, autoklub.pl, sponsoring.pl oraz w zakresie monitoringu mediów wspierał nas PRESS-SERVICE.

Organizatorzy Akcji serdecznie dziękują za okazaną pomoc Partnerom akcji oraz wszystkim osobom i organizacjom, które udzieliły jej wsparcia.





© Fundacja "Kierowca Bezpieczny"


Poprzenia strona...

Na górę strony...

 



www.321internet.pl Wystawa Mleczko & Hołowczyc ''Bądź bezpiecznym kierowcą'' http://www.partnerstwodlabezpieczenstwa.pl Akcja Krzyś Krzysztof Hołowczyc [www.holek.pl]
Hołowczyc Management [www.holowczyc.pl]
Prawo jazdy [www.prawojazdy.pl]
Krajowa Rada Bezpieczństwa Ruchu Drogowego [www.krbrd.pl] MIVA Polska [www.miva.pl]
Sponsoring Expert - badania efektywności sponsoringu